Friday, October 31, 2014

Το πιο ακριβό γιοτ του κόσμου

ΚΟΣΜΟΣ
Το πιο ακριβό γιοτ του κόσμου εντυπωσιάζει -Το γυάλινο πάτωμα στο σαλόνι που επιτρέπει σε όλους να βλέπουν τον βυθό [εικόνες]

Το γυάλινο πάτωμα στο σαλόνι επιτρέπει σε όλους να βλέπουν τον βυθό 

Όταν το όνομα ενός γιοτ είναι... συμβατό με τη μορφή. Το υπερπολυτελές γιοτ που σχεδίασε ο Ρώσος Ιγκνόρ Λομπανόφ ονομάζεται STAR και έχει όντως σχήμα αστεριού!
Πρόκειται για την πιο sui generis μορφή που μπορεί να έχει ένα γιοτ που και λόγω της τιμής του απευθύνεται μόνο σε πολύ παχυλά πορτοφόλια. Το STAR κοστίζει 500 εκατομμύρια ευρώ και έχει μήκος 100 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει 200 επιβάτες και να διανυκτερεύσουν 36. Διαθέτει ελικοδρόμιο, έχει οκτώ καταστρώματα, τέσσερα ασανσέρ και γυάλινο πάτωμα στο σαλόνι για να βλέπει κανείς ανεμπόδιστα τι συμβαίνει στον βυθό.

Όπως αναφέρει η Daily Mail, όσο και αν φαίνεται παράξενο, η ιδέα για την κατασκευή αυτού του πρωτότυπου γιοτ έγινε ξαφνικά και το μόνο που χρησιμοποιήθηκε ήταν μια... χαρτοπετσέτα!

Η ιδέα ανήκει στον Ρώσο σχεδιαστή Ιγκνόρ Λομπανόφ, ο οποίος σχεδιάζει πολυτελή γιοτ για πολύ γερά πορτοφόλια. «Η ιδέα ήρθε πραγματικά μέσα από τα αστέρια. Το σχήμα του είναι τέτοιο που ταξιδεύοντας μέσα στη θάλασσα θα φαίνεται στο νερό η απεικόνιση ενός αστεριού», δήλωσε ο αρχιτέκτονας του πλοίου.
Σε μια συζήτηση, ο Μαλιμπάγιεφ έστησε την ιδέα του αστεριού σε μια χαρτοπετσέτα. «Η ιδέα ήταν απίθανη, Μόλις είδα το σχέδιο στη χαρτοπετσέτα είπα αμέσως "ναι, πάμε να το κάνουμε" για να αποδείξουμε ότι ένα τέτοιο σχέδιο μπορεί να γίνει...γιοτ», δήλωσε ο Λομπανόφ στη συνέντευξη Τύπου.






Με-Νου για 5.000 άτομα Δωρεάν Γεύμα κατά της Σπατάλης Τροφίμων





Χιλιάδες κιλά φρέσκων λαχανικών πετιούνται επειδή δεν είναι… εμφανίσιμα κι άλλα επειδή περισσεύουν! Πάνω από 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων σπαταλάται από τους αγρούς μέχρι τα νοικοκυριά και τα εστιατόρια επειδή δεν καλύπτει τα αισθητικά κριτήρια της αγοράς, ενώ κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα σπαταλά 98,9 κιλά τροφίμων ανά άτομο σε ετήσια βάση.

Αγρότες και διανομείς στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο αναγκάζονται να σπαταλούν χιλιάδες τόνους φρούτων και λαχανικών ετησίως λόγω ακύρωσης παραγγελιών ή αυστηρών αισθητικών κριτηρίων που τίθενται από τα σουπερμάρκετ.

Απέναντι σε αυτήν την «ρατσιστική» και σπάταλη καταναλωτική συμπεριφορά, το Feeding the 5000 -μια παγκόσμια εκστρατεία για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων- προσφέρει την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014 από τις 11 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα στoν Λευκό Πύργο ένα λαχταριστό δωρεάν γεύμα για 5000 πολίτες φτιαγμένο με ολόφρεσκες πρώτες ύλες που δε θα καταναλώνονταν γιατί δεν έφτασαν στην αγορά λόγω εμφάνισης ή λόγω περισσεύματος. 
Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από την περιβαλλοντική οργάνωση Feedback και τη Θεσσαλονίκη-Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014, σε συνεργασία με την ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ, Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το ΜΠΟΡΟΥΜΕ, το WWF Ελλάς, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Βρετανικό Συμβούλιο και με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης.
«Η εκδήλωση θα δώσει ένα ηχηρό μήνυμα από τους πολίτες προς τις επιχειρήσεις και τους δημόσιους φορείς ότι η σπατάλη τροφίμων, ειδικά σε μια περίοδο όπου μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας βρίσκεται σε διατροφική ανασφάλεια, είναι ανεπίτρεπτη» σχολιάζει η κ. Νίκη Χαραλαμποπούλου, διευθύντρια της οργάνωσης Feedback.  
Η διεθνής οργάνωση Feedback έχει οργανώσει σειρά αντίστοιχων εκδηλώσεων που έχουν ξεκινήσει καμπάνιες σε εθνικό επίπεδο σε πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, το Άμστερνταμ, τη Νέα Υόρκη, το ‘Οουκλαντ, το Ναϊρόμπι και τη Βαρσοβία. Η εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη αποτελεί επίσης μέρος του EU FUSIONS, ενός τετραετούς προγράμματος κατά της σπατάλης τροφίμων στην Ευρώπη. 

Το γεύμα θα ετοιμαστεί από την Ένωση Αρχιμαγείρων Θεσσαλονίκης με κύρια συστατικά φρεσκότατα λαχανικά και φρούτα που θα σπαταλώνταν, είτε επειδή  βρίσκονταν σε πλεόνασμα, είτε λόγω «άσχημης» εμφάνισης, όπως στραβά καρότα και κολοκυθάκια και άσχημες πατάτες. Όποια ποσότητα τροφίμων δεν χρησιμοποιηθεί για την εκδήλωση θα διατεθεί σε κοινωφελή ιδρύματα μέσω του ΜΠΟΡΟΥΜΕ για ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. 


Παράλληλα την ίδια μέρα και ώρα: 
- διοργανώνεται βιωματικό εργαστήριο για μικρούς και μεγάλους, όπου οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να διαβάζουν τις ετικέτες στις συσκευασίες των τροφίμων, καθώς και τις συστάσεις συντήρησης και αποθήκευσής τους από τη WWF Ελλάς και το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
- πραγματοποιούνται βιωματικά παιχνίδια, που έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά γύρω από τη σπατάλη τροφίμων και τις ορθές διατροφικές επιλογές. Τη δράση συντονίζει η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ και το ΜΠΟΡΟΥΜΕ ενώ στις εκδηλώσεις θα συμμετέχουν το Βρετανικό Συμβούλιο και ο Παιδικός Σταθμός το «Σχολείο της Φύσης». 


ΑΡΙΘΜΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕ-ΝΟΥ ΓΙΑ 5000 
Περίπου 1 τόνος λαχανικών και φρούτων θα χρησιμοποιηθούν για το γεύμα 
Πάνω από 150 εθελοντές θα λάβουν μέρος στην προετοιμασία της εκδήλωσης 
Εκατοντάδες κιλά ‘άσχημων’ λαχανικών θα μαζευτούν από χωράφια κοντά στη Θεσσαλονίκη από δεκάδες εθελοντές 

ΑΡΙΘΜΟΙ ΣΟΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Παγκoσμίως 
Τουλάχιστον το ένα τρίτο των τροφίμων που παράγονται κάθε χρόνο στον κόσμο για κατανάλωση - περίπου 1,3 δισεκατομμύρια τόνοι- σπαταλάται. ( HYPERLINK "http://www.fao.org/fileadmin/user_upload/ags/publications/GFL_web.pdf" \t "_blank" Global Food Losses and Food Waste FAO, 2011)
Περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι στον κόσμο υποσιτίζονται ενώ θα μπορούσαν να ξεφύγουν από τον υποσιτισμό με λιγότερο από το ένα τέταρτο των τροφίμων που σπαταλώνται στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. 
10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλούσιων χωρών προέρχονται από την καλλιέργεια τροφίμων που καταλήγουν να μην καταλώνονται. 
Το νερό άρδευσης που χρησιμοποιείται παγκοσμίως για την καλλιέργεια τροφίμων που δεν καταναλώνονται θα ήταν αρκετό για τις οικιακές ανάγκες 9 δισεκατομμυρίων ανθρώπων – to το μέγεθος του παγκόσμιου πληθυσμού το 2050. 
2,3 εκατομμύρια τόνοι ψαριών απορρίπτονται στον Βόρειο Ατλαντικό και τη Βόρεια Θάλασσα κάθε χρόνο. 40-60% όλων των ψαριών που αλιεύονται στην Ευρώπη απορρίπτεται - είτε επειδή δεν είναι στο σωστό μέγεθος ή είδος, ή εξαιτίας του ελλιπούς ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης. 
Ευρώπη
Για κάθε ευρωπαίο πολίτη, 179 κιλά τροφίμων σπαταλούνται κάθε χρόνο στην αλυσίδα παραγωγής και διανομής τροφίμων αλλά και στο σπίτι (BIO IS / Eurostat, οι γεωργικές απώλειες δεν συμπεριλαμβάνονται) 
Κάθε Ευρωπαίος καταναλωτής σπαταλάει 76 κιλά τροφίμων ετησίως. (BIO IS / Eurostat, oi γεωργικές απώλειες αποκλείονται, μη φαγώσιμα προϊόντα περιλαμβάνονται) 
Τα Ηνωμένα Έθνη υπολογίζουν ότι αν χρησιμοποιούνταν περισσεύματα τροφίμων για την εκτροφή ζώων αντί για πρωτογενείς τροφές, θα απελευθερώνονταν ποσότητα τροφίμων ικανή να θρέψει επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους. 
Η εκτροφή γουρουνιών με περισσεύματα τροφίμων θα μείωνε σημαντικά την ανάγκη για 40 εκατομμύρια τόνους σόγιας, που καλλιεργούνται σε τροπικά δάση κάθε χρόνο και εισάγονται στην Ευρώπη από τη Λατινική Αμερική για τη διατροφή του ζωικού κεφαλαίου.
Ελλάδα
Σύμφωνα με έρευνα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα σπαταλά 98,9 κιλά τροφικών αποβλήτων ανά άτομο σε ετήσια βάση. Από αυτά, τα περίπου 30 θα μπορούσαν να αποφευχθούν με μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας καταναλωτικές συνήθειες. 
Έρευνα που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Public Issue για λογαριασμό του προγράμματος Καλύτερη Ζωή έδειξε ότι  το 37% των Ελλήνων σπαταλάει φαγητό τουλάχιστον 1-2 φορές τον μήνα, με τους νέους  από 18 -34 ετών να πετάνε τη μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού. Στον αντίποδα, οι ηλικίες άνω των 55 πετούν ελάχιστα τρόφιμα.

Περισσότερες πληροφορίες: Νίκη Χαραλαμποπούλου, Managing Director, Feedback,  HYPERLINK "mailto:niki@feedbackglobal.org" niki@feedbackglobal.org, +447837118970, +306973328332 
Costa Milona

Birth: Feb. 3, 1897
Keratea
Regional unit of East Attica
Attica, Greece
Death: Mar. 27, 1949
London
Greater London, England

Opera Singer. A spinto tenor of note during the 1920s and 1930s, he is remembered principally for his recordings.
 Born Konstantinos Mylonas into poverty, he lost his father at an early age and was sent to work in the mines. Heard singing by a well-off gentleman, he was sponsored to the Athens Conservatory where he did well and gained recital experience in concerts sometimes accompanied by a young Dimitri Mitropoulos on the piano.
 Upon his 1920 graduation he relocated to Milan where he refined his art, Italianized his name, and took-up with a married Italian lady. Milona made 1923 appearances in Monte Carlo as both a Sailor and a Shepherd from Wagner's "Tristan und Isolde" but spent most of the 1920s in the German capital earning praise in such roles as Rodolfo in Puccini's "La Boheme" and the tragic clown Canio of Leoncavallo's "I Pagliacci" while recording for various companies.
 He was seen at the Vienna State Opera in 1932, worked as a voice teacher in Berlin during the mid 1930s, and sang at the Deutsche Opera Berlin as late as 1938.
After spending the war years in Berlin, he moved to London in 1946, his way paid by a wealthy English lady as by then his voice was used-up and he was broke. Milona died of heart disease after a period of steady decline; today his rather significant legacy has been re-mastered and is available on CD.  
 
Burial:
Hendon Cemetery and Crematorium
Hendon
London Borough of Barnet
Greater London, England

Costa Milona
 
Costa Milona
Cemetery Photo

3o ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ – ΟΛΥΜΠΟΥ



Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014, ημέρα Εορτής της Ελληνικής Σημαίας, το 3ο Αντάμωμα χορευτικών συγκροτημάτων Δήμου Δίου – Ολύμπου στο Κλειστό Γυμναστήριο «ΠΥΡΡΟΣ ΔΗΜΑΣ» στο Λιτόχωρο.
Παρά το τσουχτερό κρύο εκείνης της βραδιάς οι κερκίδες του Γυμναστηρίου γέμισαν από συνδημότες μας που τίμησαν με την παρουσία τους τη παραπάνω εκδήλωση και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα νιάτα της περιοχής μας που συμμετείχαν στο Αντάμωμα.
Η εκδήλωση άνοιξε με καλωσόρισμα του κοινού και χαιρετισμό που απηύθηνε   ο Αναπληρωτής Δήμαρχος κ. Νικόλαος Λάππας ,ο οποίος ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των Συλλόγων , τους μουσικούς και τους δημοτικούς υπαλλήλους που υπερέβαλαν εαυτούς για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης , καθώς και το πολυπληθές κοινό που αψήφησε το κρύο και παρεβρέθηκε σε αυτήν. Στη συνέχεια ανεφέρθηκε στην προϊστορία του Ανταμώματος  και στον αρχικό εμπνευστή του, τον πρώην πρόεδρο Δ.Κ. Λιτοχώρου κ. Ανδριά Δημήτριο, τον οποίο και τίμησε για την προσφορά του και την αρχική ιδέα εκδήλωσης αυτής.
Ο κ. Ανδριάς  στο δικό του σύντομο χαιρετισμό επεσήμανε και αυτός με την σειρά του την ενωτική αξία  του της εκδήλωσης του Ανταμώματος, ευχαρίστησε τη Νέα Δημοτική Αρχή για την τιμή και τη συνεχάρη που συνεχίζει – παρά την περσινή διακοπή – την συγκεκριμένη εκδήλωση, ευχόμενος, όπως και ο κ. Λάππας, το Αντάμωμα των χορευτικών συγκροτημάτων να γίνει θεσμός.
Χαιρετισμό  απηύθυνε επίσης και η Βουλευτής Ν. Πιερίας  κ. Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου, η οποία τίμησε με την παρουσία της την εκδήλωση.  Η κα.  βουλευτής  συνεχάρη τον Δήμο Δίου – Ολύμπου για την πρωτοβουλία του και υπογράμμισε τη σημασία στήριξης της παράδοσης και του πολιτισμού μας.
Την εκδήλωση επίσης τίμησαν με την παρουσία τους : ο επίλαρχος κ. Πετρίδης ως  εκπρόσωπος της ΧΧΙV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας ,  οι Αντιδήμαρχοι  κ. Φόλιος Διονύσιος και Καλαϊτζής Αθανάσιος, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Γιάννακα – Βλαχοπούλου Λέλα (Πρόεδρος της ΔΕΑΔΟ), Βακουφτσή Ειρήνη (Αντιπρόεδρος ΔΗΚΕΔΟ) , Παπαμιχαήλ Αθανάσιος , Φώτιου – Κλιτσινίκου Αικατερίνη και  Λαπάτσης Νικόλαος, Ο Πρόεδρος Δ.Κ. Λιτοχώρου κ. Μαρνέλας Νικόλαος, ο τοπικός σύμβουλος Κονταριώτισσας κ. Τρικαλόπουλος Βασίλειος και η τοπική σύμβουλος Πλαταμώνα κ. Γκατζά Χρυσούλα.




Οι πολιτιστικοί σύλλογοι  που συμμετείχαν στην εκδήλωση και γέμισαν με νιάτα, κέφι και αισθήματα υπερηφάνειας το Κλειστό Γυμναστήριο Λιτοχώρου ήταν οι εξής (κατά σειρά εμφάνισης):
Πολιτιστικός Σύλλογος Βροντούς
Πολιτιστικός Σύλλογος Κονταριώτισσας «ΟΙ ΠΙΕΡΕΣ»
Πολιτιστικός Όμιλος Λιτοχώρου
Πολιτιστικός Σύλλογος Πλατανακίων «Ο ΠΟΝΤΟΣ»
Πνευματική Κίνηση Σκοτινας
Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Πλαταμώνα
Τα συγκροτήματα συνόδευσαν τιμώντας έτσι την εκδήλωση πολλοί πρόεδροι και μέλη Δ.Σ των Πολιτιστικών Συλλόγων , στους οποίους απονεμήθηκαν και αναμνηστικά για τη συμμετοχή τους στο 3ο Αντάμωμα.
Οι μουσικοί που πλαισίωσαν την εκδήλωση με απόλυτη επιτυχία ήταν οι:
Παπαγεωργίου Μανώλης (Κλαρίνο), Μπόζογλου Νίκος (Ακορντεόν), Κολωνιάρης Νίκος (Λαούτο) και Σκρέτας Νίκος (Κρουστά).

Η βραδιά έκλεισε σε πανηγυρικό κλίμα με χορούς που χόρεψαν από κοινού τα μέλη όλων τον χορευτικών συγκροτημάτων .

Τα φανάρια στη Θεσσαλονίκη αποκτούν ταυτότητα

 

Φανάρια με... ταυτότητα αποκτά πλέον η Θεσσαλονίκη, αφού το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υιοθέτησε την πρακτική πρόταση του του συγκοινωνιολόγου - περιβαλλοντολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη, που αφορά την αρίθμηση των σηματοδοτών.
Μάλιστα, η πρόταση αναμένεται σύντομα να λάβει "σάρκα και οστά" στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Σε πρώτη, πιλοτική φάση προβλέπεται να τοποθετηθούν 385 μικρές, κίτρινες, πινακίδες αριθμημένες πάνω από τα φανάρια σε κεντρικούς κόμβους, καθώς επίσης σε επεκτάσεις ανατολικά και δυτικά της πόλης.
«Η ιδέα έχει ως εξής: Βρίσκομαι σε μια μεγάλη πόλη όπως η Θεσσαλονίκη και δεν γνωρίζω πώς ακριβώς να πάω στο σημείο που επιθυμώ. Ρωτάω περαστικούς και συνήθως μού λένε στρίβεις στο πρώτο, δεύτερο ή στο τρίτο φανάρι ή μου δίνουν ως σημείο αναφοράς κάποιο κτίριο. Αναγκαστικά κάθομαι και μετράω φανάρια ή βλέπω κτίρια -που δεν τα γνωρίζω- με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων, αλλά και πολλές φορές να χάνω το μέτρημα και κατά συνέπεια τον δρόμο. Αντ' αυτού θα μπορούσαν να πουν στρίβεις από το φανάρι με το νούμερο 77» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κωνσταντινίδης.
Η αρίθμηση των φαναριών στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινά από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" με το "0". Στόχος είναι να μπουν τα πρώτα νούμερα στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια ο κάθε Δήμος να δημιουργήσει το δικό του πλέγμα. "Οι πινακίδες είναι μια λύση για το κυκλοφοριακό απλή, φθηνή, ενταγμένη στο πλαίσιο της εποχής, με υψηλή πολλαπλασιαστικότητα" επεσήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Μια πρώτη "πρόβα" των αριθμημένων φαναριών έγινε στην Καλαμαριά, εκεί όπου την προσεχή Κυριακή, στις 12:00, θα παρουσιαστεί η ιδέα, σε εκδήλωση με τίτλο "Φανάρια με ταυτότητα... για να μην οδηγούμε στα τυφλά" στο θεατράκι "Χηλής".

Aπαγορεύεται να μπουν στο φούρνο μικροκυμάτων

 Aπαγορεύεται να μπουν στο φούρνο μικροκυμάτων 

Μπορεί ο φούρνος μικροκυμάτων να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ευκολίες στην κουζίνα της σύγχρονης νοικοκυράς, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να... φιλοξενήσει στο εσωτερικό του τα πάντα. Υπάρχουν κάποια αντικείμενα που μπορούν να τον καταστρέψουν, να προκαλέσουν πυρκαγιά και κάποια τρόφιμα που μπορεί ακόμη και να... τραυματίσουν αν μπουν στο φούρνο μικροκυμάτων.
Τα 10 αντικείμενα και τρόφιμα που απαγορεύεται να μπουν στο φούρνο μικροκυμάτων είναι τα εξής:

Φρούτα
Δεν είναι η καλύτερη ιδέα. Για παράδειγμα τα σταφύλια μπορούν να εκραγούν και να καταστρέψουν το φούρνο σας.


Καυτερές πιπεριές
Η καψαϊκίνη που περιέχουν εξατμίζεται στις υψηλές θερμοκρασίες προκαλώντας μια πολύ δυσάρεστη μυρωδιά.

Αβγά
Ο ατμός εγκλωβίζεται στο εσωτερικό του και αφού δεν έχει άλλη διέξοδο απλά... εκρήγνυται.

Μεταλλικά αντικείμενα
Ακόμη και το αλουμινόχαρτο μπορεί να προκαλέσει φωτιά στο φούρνο μικροκυμάτων.

Νερό
Ποτέ μην προσπαθήσετε να βάλετε ένα ποτήρι ή μια κούπα με νερό στο φούρνο μικροκυμάτων. Οταν στη συνέχεια θα επιχειρήσετε να το ανακατέψετε ή να βάλετε ένα σακουλάκι με τσάι τότε θα βρεθείτε προ δυσάρεστης εκπλήξεως. Το πιθανότερο είναι ότι το νερό θα εκτοξευθεί προς το πρόσωπό σας και το φακελάκι θα εκραγεί.




Ψωμί
Δεν το φρυγανίζει, το καταστρέφει. Αν βάλετε ένα κομμάτι φρέσκο ψωμί στο φούρνο μικροκυμάτων θα το μετατρέψει σε... μπαγιάτικο σε χρόνο ρεκόρ.

Οποιοδήποτε πλαστικό
Μερικά πλαστικά μπαίνουν στο φούρνο μικροκυμάτων, αλλά μόνο όσα φέρουν την ειδική σήμανση. Τα υπόλοιπα απαγορεύεται να μπουν γιατί απλά θα λιώσουν.

Χάρτινες τσάντες
Χάρτινες και πλαστικές σακούλες απαγορεύεται να μπουν στο φούρνο μικροκυμάτων, καθώς εκπέμπουν τοξικές αναθυμιάσεις και είναι πιθανό να προκαλέσουν πυρκαγιά.

Κατεψυγμένο κρέας
Είναι αρκετά δύσκολο να ξεπαγώσει κανείς ομοιόμορφα το παγωμένο κρέας στο φούρνο μικροκυμάτων. Οι άκρες του θα αρπάξουν ενώ στο κέντρο θα παραμείνει παγωμένο.

Μπρόκολο
Το μπρόκολο θα χάσει όλα τα θρεπτικά του συστατικά.



Αγία Ελένη: Ενα πανέμορφο νησί στη μέση του πουθενά


Αποτελεί τον ιδανικότερο προορισμό για όλους όσοι θέλουν να ξεφύγουν από όλους και από όλα. Μακριά από τους εξοντωτικούς καθημερινούς ρυθμούς και τις έγνοιες. Το νησί της Αγίας Ελένης είναι πραγματικά μια... κουκκίδα στον ωκεανό, αλλά συνιστά έναν μικρό επίγειο παράδεισο. Για πολλούς λόγους.

Στο νησί, που βρίσκεται ανάμεσα στη Νότια Αμερική και την Αφρική, θα ξεχάσετε πολλά, όπως τις πιστωτικές κάρτες, αφού κανένα μαγαζί δεν τις δέχεται, ενώ όποιος αποφασίσει να το επισκεφθεί θα πρέπει να είναι εξοπλισμένος με υπομονή και με χρήματα.

Με υπομονή γιατί το νησί είναι προσβάσιμο μόνο από θαλάσσης, άρα για να φθάσει κανείς εκεί θα πρέπει, στην καλύτερη περίπτωση, να κάνει ένα πενθήμερο ταξίδι με καράβι από το Κέιπ Τάουν.

Επίσης, θα πρέπει να είναι εξοπλισμένος με χρήματα, αφού στο νησί δεν υπάρχει κανένα ΑΤΜ και, όπως προαναφέρθηκε, κανένα κατάστημα δεν δέχεται πιστωτικές κάρτες.

Στο νησί όπου εξορίστηκε ο Ναπολέοντας υπάρχουν άπειροι καθεδρικοί ναοί τους οποίους πραγματικά αξίζει τον κόπο να επισκεφθεί κανείς, η φύση είναι πανέμορφη, η πόλη ιδιαίτερη, ενώ εκεί ζει και ο Τζόναθαν, η χελώνα που θεωρείται η αρχαιότερη στον κόσμο. Μια από τις... διαδρομές που αξίζει να κάνει κανείς στο νησί είναι η ανάβαση ή η κατάβαση της σκάλας του Ιακώβ με τα 699 σκαλιά, της οποίας η βάση είναι στην πρωτεύουσα Τζέιμς τάουν και η κορυφή στο λόφο που την περιβάλει. Η θέα κόβει την ανάσα.

Αμφίπολη: Βρέθηκε τεράστιος υπόγειος θάλαμος κάτω από το δάπεδο του τρίτου θαλάμου

Τάφος Αμφίπολης: Βρέθηκε τεράστιος υπόγειος θάλαμος κάτω από το δάπεδο του τρίτου θαλάμου

 

Μπορεί η ελληνική και η παγκόσμια κοινή γνώμη να έχουν «παγώσει» από τις ανακοινώσεις του υπουργείου Πολιτισμού την προηγούμενη Τρίτη, ωστόσο τα νέα ευρήματα από την Αμφίπολη που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα εντυπωσίασαν για ακόμη μία φορά και προκάλεσαν συγκίνηση. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το υπ. Πολιτισμού, κατά την ανασκαφή, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, διαπιστώθηκε η ύπαρξη δαπέδου σφράγισης από πώρινους λίθους. Σώζονται τα τμήματα του δαπέδου τα οποία βρίσκονται σε επαφή με τους πλαϊνούς τοίχους. Παράλληλα η ανακοίνωση αναφέρει πως κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου διαπιστώθηκε η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί του φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας 4Χ2,10 μ.
Επιπλέον, δόθηκε στη δημοσιότητα και φωτογραφία του μαρμάρινου θυρόφυλλου του 3ου θαλάμου, που βρέθηκε ολόκληρο.
Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού:
Οι προγραμματισμένες ανασκαφικές και στερεωτικές εργασίες από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών στο λόφο Καστά Αμφίπολης συνεχίζονται ως εξής:
  • Προχωρεί η απομάκρυνση χωμάτων από τον τέταρτο χώρο και αποκαλύφθηκε η θεμελίωση των πλαϊνών τοίχων. Η έδραση των τοίχων γίνεται επί τεχνητής επίχωσης, από καλά συμπυκνωμένο αμμοχάλικο με άργιλο, πάχους περίπου 0,40 μ. Η επίχωση αυτή πατά πάνω στο φυσικό έδαφος του λόφου Καστά, το οποίο εμφανίζεται επιφανειακά ως εδαφοποιημένος-κερματισμένος σχιστόλιθος.
  • Κατά την ανασκαφή, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, διαπιστώθηκε η ύπαρξη δαπέδου σφράγισης από πώρινους λίθους. Σώζονται τα τμήματα του δαπέδου τα οποία βρίσκονται σε επαφή με τους πλαϊνούς τοίχους. Στο δυτικό τμήμα του δαπέδου οι λίθοι παρουσιάζουν υποχώρηση και σημαντική στροφή προς το εσωτερικό του χώρου, ως αποτέλεσμα καθίζησης-ολίσθησης της υποκείμενης επίχωσης. Στο ανατολικό τμήμα οι λίθοι του δαπέδου βρίσκονται στην αρχική τους θέση. Πραγματοποιείται η απομάκρυνση των δυτικών λίθων, ώστε να αποκαλυφθεί η κατάσταση θεμελίωσης του δυτικού πλαϊνού τοίχου και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αντιστήριξης και στερέωσης της θεμελίωσης.
  • Κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου  διαπιστώθηκε η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί του φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας, 4Χ2,10μ., το οποίο είναι επιχωμένο με ιλυώδη άμμο (όπως αλλωστε και η υπόλοιπη επίχωση του μνημείου). Ήδη έχει προχωρήσει η ανασκαφή, σε βάθος περίπου 1,40μ. από την επιφάνεια του κατωφλίου και η επίχωση συνεχίζεται. Κατά την απομάκρυνση της αμμώδους επίχωσης εντοπίστηκε το δεύτερο μαρμάρινο θυρόφυλλο σε καλή κατάσταση διατήρησης, πεσμένο μέσα στο όρυγμα, διαστάσεων, 2Χ0,90Χ0,15μ. και βάρους περίπου έναμισυ τόνο. Φωτο 1,2).Σήμερα  επιχειρείται η απομάκρυνσή του από το σημείο εύρεσης.
  •  Πριν από τη συνέχιση της απομάκρυνσης των χωμάτων του ορύγματος, θα γίνουν εργασίες εγκιβωτισμού και αντιστήριξης των κατακόρυφων παρειών του (αλλά και της επίχωσης κάτω από το θεμέλιο των πλαϊνών τοίχων), ώστε να διασφαλισθεί η ευστάθεια της θεμελίωσης των πλαϊνών τοίχων.
  • Την Τετάρτη 29-10-2014 έγινε τοποθέτηση έξι αισθητήρων μέτρησης της παραμόρφωσης επί αντίστοιχων αντηρίδων του τέταρτου χώρου για να διαπιστώνεται στο εξής η ένταση των μεταλλικών στοιχείων αντιστήριξης, κατά την πρόοδο των ανασκαφικών εργασιών. Επιπλέον για σήμερα έχει προγραμματιστεί η εγκατάσταση επιπλέον 10 αισθητήρων, αλλά και ρωγμομέτρων για την παρακολούθηση τυχόν εξέλιξης υφιστάμενων ρωγμών μεγάλου εύρους σε δομικά στοιχεία των εγκάρσιων διαφραγμάτων.
  • Συμπληρώθηκαν στοιχεία υποστύλωσης της θόλου στο δεύτερο και τον τρίτο χώρο.
  • Συνεχίζεται η αφαίρεση των χωμάτων από τα πρανή και πάνω, ανατολικά και ανάντη του μνημείου.






      Sir Laurence Olivier

      Birth: May 22, 1907
      Dorking
      Surrey, England
      Death: Jul. 11, 1989
      Ashurst
      Hampshire, England

      Academy Award Winning Actor. For six decades he performed in, directed, and produced Shakespearian plays, eventually being regarded as one of the foremost Shakespeare interpreters of the 20th century, and also played significant roles in film and television productions. Considered one of the greatest actors of all time, he performed more than 120 roles on stage, included Richard III, Macbeth, Romeo, Hamlet, Uncle Vanya, and Archie Rice in "The Entertainer." His three Shakespeare films as actor-director, "Henry V" (1944), "Hamlet" (1948, for which he won the 1949 Academy Award for Best Actor), and "Richard III" (1955), are regarded by many as being among the cinema's greatest film productions. An Anglican clergyman's son, he was born Laurence Kerr Olivier in Dorking, Surrey, England, the youngest of three children and was raised in a strict and religious home. In 1918 he moved with his family to Letchworth, in Hertfordshire, England where his father became the new church minister at St. Mary's Church. He received his primary education at the choir school of All Saints', Margaret Street, London. He became determined early on to master Shakespeare and played the role of Brutus in his school's production of "Julius Caesar" at the age of 9. When he was only 12 years old, his mother died. A year later he attended to St Edward's School at Oxford, England, again appearing in school drama productions. In 1924 he attended the Central School of Speech and Drama and two years later he joined the Birmingham Repertory Company. Given only minor tasks at first, he eventually acquired more significant roles and by 1927 he was playing Hamlet and Macbeth. In 1930 he married Jill Esmond, a rising young actress, and their only son, Simon Tarquin, was born six years later. Their marriage was not a happy one and they divorced ten years later. His stage breakthrough came in Noël Coward's "Private Lives" in 1930, followed by Shakespeare's "Romeo and Juliet" in 1935. In 1939 he starred in a production of S.N. Behrman's "No Time for Comedy", which was his first prominent role on Broadway. The same year he travelled to Hollywood, California to begin filming William Wyler's "Wuthering Heights" in the role of Heathcliff. Although there were disagreements between him and the producer, Samuel Goldwyn, the film was a hit and he was praised for his performance, with a nomination for an Academy Award for Best Actor. After World War II broke out in 1939, he wanted to join the British Royal Air Force but was still contractually obliged to other parties. He took flying lessons and accumulated over 200 hours. After two years of service, he rose to the rank of Lieutenant, as a pilot in the British Royal Navy's Fleet Air Arm but was never called to see action. After divorcing his first wife in 1940 he married actress Vivian Leigh, who he had worked with and became attracted to three years earlier in the film "Fire Over England." In 1944 he and fellow actor Ralph Richardson were released from their naval commitments to form a new Old Vic Theatre Company at the New Theatre (later the Albery, now the Noel Coward Theatre) with a nightly repertory of three plays, initially Henrik Ibsen's "Peer Gynt," Bernard Shaw's "Arms and the Man" and Shakespeare's "Richard III," rehearsed over 10 weeks amid the German V1 rocket attacks. Later that year he filmed "Henry V," which, in light of the patriotic nature of the story of the English victory, was viewed as a psychological contribution to the British war effort. In 1947 he was made a Knight Bachelor, the youngest actor to be knighted, and by 1948 he was on the Board of Directors for the Old Vic Theatre. After World War II, apart from his Shakespeare trilogy, he had made only sporadic film appearances. In 1957, he directed and acted in "The Prince and the Showgirl" with Marilyn Monroe and starred in John Osborne's play "The Entertainer," with Joan Plowright. In 1960 they repeated their stage roles in the film version of "The Entertainer" for which he received an Academy Award nomination for Best Actor. In 1961 he and Plowright married after he had divorced Vivian Leigh the previous year, and they would have three children, Richard Kerr, Tamsin Agnes Margaret, and Julie-Kate. In 1970 he directed his final film "Three Sisters." Retiring from the stage in 1973, his work on screen continued until the year before his death in 1989. Aside from his Shakespeare trilogy, he appeared in nearly 60 films, including Alfred Hitchcock's "Rebecca" (1940, with Joan Fontaine), Alexander Korda's "That Hamilton Woman" (1941, with Vivian Leigh), Robert Z. Leonard's "Pride and Prejudice" (1940, with Greer Garson), Stanley Kubrick's Spartacus (1960, with Kirk Douglas and Peter Ustinov), Stuart Burge's "Othello" (1965, with Maggie Smith), Basil Dearden's "Khartoum" (1966, with Charlton Heston), Joseph L. Mankiewicz's "Sleuth" (1972, with Michael Caine), John Schlesinger's "The Marathon Man" (1976, with Dustin Hoffman), Richard Attenborough's "A Bridge Too Far" (1977), Franklin J. Schaffner's "The Boys from Brazil" (1978, with Gregory Peck and James Mason) and Terrence Young's "Inchon" (1981, with Jacqueline Bisset, which turned into a financial loss and received bad reviews). One of his last feature films was "Wild Geese II" (1985), in which he played Rudolf Hess in the sequel to "The Wild Geese" (1978). For television, he starred in "Long Day's Journey into Night" (1973), "The Merchant of Venice" (1973), "Cat on a Hot Tin Roof" (1976), "Brideshead Revisited" (1981), and "King Lear" (1983), among others. He also narrated Thames Television's "The World at War," a 26-part documentary on World War II, that began in 1973. In 1988 he gave his final performance at the age of 81, as a wheelchair-bound old soldier in Derek Jarman's film "War Requiem" (1989). He died of renal failure at this home in Ashurst, West Sussex, England at the age of 82. In addition to knighthood, he received many honors over the course of his career, including twelve Oscar nominations, with two awards (1949, for Best Actor and Best Picture in "Hamlet"), plus two honorary Academy Awards including a statuette and certificate, five Emmy awards from the nine nominations he received, three Golden Globe awards, a British Academy of Film and Television Arts award, a life peer in the Queen's Birthday Honors as Baron Olivier, of Brighton in the County of Sussex (June 1970, the first actor to be accorded this distinction), and the Order of Merit (1981), the first actor to be so honored. In 1984 the Laurence Olivier Awards, organized by The Society of London Theatre, were renamed in his honor.
       (bio by: William Bjornstad)

      Family links:
       Spouse:
        Vivien Mary Leigh (1913 - 1967)*

       
      Burial:
      Westminster Abbey
      Westminster
      City of Westminster
      Greater London, England
      Sir Laurence Olivier
      Added by: Anonymous
       
      Sir Laurence Olivier

      H μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης


      Ο κεντρικός Ροταριανός Όμιλος Θεσσαλονίκης συμπληρώνοντας φέτος 80 χρόνια αδιάλειπτης και συνεχούς προσφοράς, oργανώνει την προσεχή Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014, ώρα 9 μ.μ. στην αίθουσά του (Πλ. Φαναριωτών 2 - απέναντι από τα "Ηλύσια" - στη Διαγώνιο) εκδήλωση με κεντρική ομιλήτρια την αρχαιολόγο - σκηνοθέτρια κ. Ελένη Στούμπου - Κατσαμούρη και με θέμα "1917: Η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης" κατά την οποία θα προβληθεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη και η ομwνυμη πολύ ενδιαφέρουσα κινηματογραφική παραγωγή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης με εικόνες και κινηματογραφικές λήψεις ντοκουμέντα που διατέθηκαν από το αρχείο του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού.

      Dark Illusion: ένα θρίλερ made in Thessaloniki




      Η Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014 εμπιστεύθηκε στον Μοϊκανό της  μία νέα αποστολή: Να φορέσει τον κινηματογραφικό του μπερέ και  να κάνει μια στάση στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για να συστήσει στο κοινό την μεγάλου μήκους ταινία «Dark Illusion».
      Πρόκειται για ένα θρίλερ γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη Θεσσαλονίκη από την ερασιτεχνική ομάδα παραγωγής ταινιών, «Katrakylontas Productions»,  ένα no budget (ιδιαίτερα χαμηλού προϋπολογισμού) φιλμ, που υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Θ-ΕΠΝ 2014.  
      Αφετηρία για την ταινία υπήρξε το project «γράψε το σενάριο», το οποίο στήθηκε τον Ιανουάριο του 2013 από την «Katrakylontas Productions» σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση  στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη. Με πηγή έμπνευσης μία και μοναδική γυρισμένη σκηνή, αναζητήθηκε ο επίδοξος σεναριογράφος της ταινίας στο πλαίσιο ενός άτυπου διαδικτυακού διαγωνισμού. Ανάμεσα σε ένα πλήθος προτάσεων που κατατέθηκαν επιλέχθηκε η σεναριογράφος  Αναστασία Κοζίμπα, το σενάριο διαμορφώθηκε  και το έμψυχο δυναμικό της ομάδας σταδιακά ενισχύθηκε με φρέσκα, καταρτισμένα και φιλόδοξα μυαλά -τόσο σε τεχνικό όσο και σε υποκριτικό επίπεδο- δημιουργώντας  τις  προϋποθέσεις για να γυριστεί η ταινία. 
      Στο εγχείρημα   πρόσθεσαν τα αδιαμφισβήτητα credits τους οι ηθοποιοί Κατερίνα Διδασκάλου και   Ανδρέας Ι. Μαριανός. Έπειτα από διάστημα περίπου τριών μηνών για την ολοκλήρωση των γυρισμάτων και ισάριθμων για τo post production της ταινίας, το «Dark Illusion», σε σκηνοθεσία Μάνου Καρυστινού, κάνει πρεμιέρα στο ελληνικό τμήμα του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Την Δευτέρα 3 Νοεμβρίου στις 22:00 και την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 17:00, απλώνει το σκοτάδι του στην αίθουσα «Τώνια Μαρκετάκη» και αποκαλύπτεται στη μεγάλη οθόνη.
      Σημείωμα του σκηνοθέτη
      Το «Dark Illusion» αποτελεί ένα ξεχωριστό εγχείρημα το οποίο ξεπερνάει τα όρια της ταινίας. Ξεκίνησε από μία «ελλιπή» σύλληψη κι εξελίχθηκε σ’ ένα project αναζήτησης σεναρίου πάνω στο οποίο θα χτιζόταν μια no-budget νεανική καλλιτεχνική συνεργασία. Με βασικά συστατικά τη διάθεση, την αφοσίωση και την κοινή αγάπη για την τέχνη του κινηματογράφου, το όνειρο της συμμετοχής στο φεστιβάλ μοιράστηκε και η φιλοδοξία για την υλοποίησή του πολλαπλασιάστηκε. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της ταινίας στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η συγκίνηση για την εκπλήρωση αυτού του ονείρου είναι μεγάλη κι η αδημονία ακόμα μεγαλύτερη. Οφείλω αμέριστη ευγνωμοσύνη σε όλους όσοι συνέβαλαν όλο αυτό το διάστημα κι ένα θερμό ευχαριστώ στην Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα νεολαίας 2014 για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε στηρίζοντας αυτήν την προσπάθεια από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωσή της.
      Μάνος Καρυστινός
      Σύνοψη  
      Ο Άλκης είναι ένας εσωστρεφής φωτογράφος με διαταραγμένη προσωπικότητα. Παρά την ιδιαίτερη σχέση που έχει αναπτύξει με τη μητέρα του, φτάνει σε απόγνωση από τις εντάσεις ανάμεσα σ’ αυτήν και τον αλκοολικό πατέρα. Αποφασίζει να εγκαταλείψει το πατρικό του σπίτι και να μετακομίσει στον προσωπικό του χώρο. Η συμμετοχή του σε ένα δημοσιογραφικό project όμως, θα φέρει ανατροπές στις εύθραυστες προσωπικές του ισορροπίες ενώ θα αρχίσει να αμφισβητεί ολοένα και περισσότερες πτυχές της πραγματικότητας που βιώνει. Εγκλωβισμένος σε ένα σύμπλεγμα αντιφάσεων καλείται να βρει τη διέξοδο που θα τον λυτρώσει. 
      Σκηνοθεσία: Μάνος Καρυστινός
      Σενάριο: Αναστασία Κοζίμπα
      Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θανάσης Κωνσταντόπουλος
      Πρωτότυπη μουσική: Bjorn Αλεξανδρίδης, Μάριος Ποδάρας  a.k.a Deep in Mind
      Editing & VFX: Χρήστος Φιλίππου
      Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Σταμάτης Παπαδόπουλος
      Παραγωγός: Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014
      Συμπαραγωγός: Omerta theatre
      Πρωταγωνιστούν: Κατερίνα Διδασκάλου, Γιάννης Μαλεζάς, Ανδρέας Ι. Μαριανός, Ναντίν-Ναταλία Μισαηλίδου, Δημήτρης Φραγκούλης, Ιωάννα Σιδηροπούλου, Ζαχαρίας Σπανός, Μελίνα Χατζηκωνσταντίνου, Σταμάτης Παπαδόπουλος, Παύλος Μαλεζάς

      Φιλική συμμετοχή: Στάθης Παναγιωτόπουλος

      Αναβάλλεται η ψηφιακή μετάβαση στην Κ. Μακεδονία



      Σελίδα εκτύπωσηςΑναβάλλεται τελικά για τις 21 Νοεμβρίου η ψηφιακή μετάβαση σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία, που επρόκειτο να γίνει  Παρασκευή 31/10
      Ηαναβολή αυτή -σύμφωνα με την Digea- έχει να κάνει με τεχνικά προβλήματα. Στο δελτίο Τύπου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Digea αναφέρεται ακόμη πως το τελικό χρονοδιάγραμμα μετάβασης στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση για την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία θα γίνει στις 19 Δεκεμβρίου, ενώ για την Κρήτη, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα στις 29 Δεκεμβρίου.
      Παράλληλα σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της μετάβασης στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση θα ολοκληρωθεί εντός του 2014.
      Εν τω μεταξύ, δεκαέξι τηλεοπτικοί σταθμοί της Μακεδονίας αρνούνται να υπογράψουν τη σύμβαση με τη Digea εξαιτίας του υπερβολικού, όπως θεωρούν, τιμήματος που καλούνται να καταβάλουν στον ψηφιακό πάροχο.
      Η Επιτροπή Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών Κεντρικής Μακεδονίας, σε δύο τηλεοπτικά σποτ που έδωσε στη δημοσιότητα, κάνει λόγο για «εκχώρηση από την κυβέρνηση του δικαιώματος της χρήσης των συχνοτήτων αποκλειστικά στο τραστ των μεγάλων καναλιών» και για «φίμωση της ελεύθερης φωνής των κρατικών σταθμών της Κεντρικής Μακεδονίας».
      Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή υποστηρίζει τα εξής:
      «Πριν από 27 χρόνια δόθηκαν αγώνες για τη δημόσια τηλεόραση. Τότε στελέχη της ΝΔ πρωτοστάτησαν, διεκδικώντας πολυφωνία, πλουραλισμό και σπάσιμο των κρατικών μονοπωλίων. Σήμερα η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ εκχωρεί το δικαίωμα της χρήσης των συχνοτήτων αποκλειστικά στο τραστ των μεγάλων καναλιών. Φιμώνει την ελεύθερη φωνή των κρατικών σταθμών της Κεντρικής Μακεδονίας.
      Στις 21 Οκτωβρίου ο γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Μενέλαος Δασκαλάκης, δήλωσε: ‘Κατηγορούμαστε πολλές φορές για χαμηλό τίμημα απόδοσης του φάσματος στον ψηφιακό πάροχο, έναντι 18,6 εκατ. ευρώ, και την ίδια ώρα, οι ίδιοι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι το τίμημα λειτουργίας των περιφερειακών σταθμών είναι υψηλό. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να συμβαίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, καθώς το ένα αντικρούει το άλλο’.
      Απάντηση στον γ.γ. δίνουν οι αριθμοί: Ο ανάδοχος πάροχος εισπράττει από τους περιφερειακούς σταθμούς της Κεντρικής Μακεδονίας 612.000 ευρώ ετησίως και πληρώνει στο κράτος για τη χρήση των συχνοτήτων 21.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει για τους κυβερνώντες αξιοποίηση του δημοσίου αγαθού των συχνοτήτων.
      Καλούμε τον πολιτικό κόσμο της Βόρειας Ελλάδας να πάρει θέση στο επιχειρούμενο έγκλημα κατά της ελεύθερης περιφερειακής τηλεόρασης».
      Princess Marina of Greece


      Birth: Dec. 13, 1906
      Athens
      Regional unit of Athens
      Attica, Greece
      Death: Aug. 27, 1968
      Kensington
      Royal Borough of Kensington and Chelsea
      Greater London, England

      European Royalty. Duchess of Kent. Born Marina zu Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg in Athens, Greece to Prince Nicholas of Greece and Denmark, and Grand Duchess Elena Vladimirovna, grand-daughter of Czar Alexander II. Her family were forced into exile when she was 11 following the overthrow of the Greek monarchy.
       She married George Edward Alexander Edmund Windsor, 1st Duke of Kent, son of Britain's George V and Queen Mary, in November 1934 at Westminster Abbey. She was, to date, the last foreign-born princess to marry into the British royal family. Considered artistic, intelligent, and headstrong, she and Prince George were a dominate influence in London society. She was invested as Imperial Order of the Crown of India; and invested as a Dame Grand Cross, Order of the British Empire in 1937. The Duke was killed in an airplane crash near Caithness, Scotland, while on active service with the Royal Air Force in 1942. Princess Marina, however, continued to be a popular member of the royal family, and was involved with many charities and royal duties. She was appointed as the Queen's representative in March 1957 when Ghana gained independence from Britain, and again in 1966 when the British Protectorate of Bechuanaland became the Republic of Botswana.
       She served as the longtime president of the Wimbledon All England Lawn Tennis and Croquet Club. She also served as the first Chancellor of the University of Kent at Canterbury from 1963 until her death from an inoperable brain tumor at age 61. Her funeral service at St George's Chapel, Windsor Castle, was led by Queen Elizabeth II, Princess Marina's niece, and officiating were the Archbishop of Canterbury and the Archimandrite of the Greek Orthodox Church. (bio by: Iola)

      Family links:
       Spouse:
        Prince George (1902 - 1942)*

      *Calculated relationship
      Burial:
      Royal Burial Grounds at Frogmore
      Windsor
      Windsor and Maidenhead Royal Borough
      Berkshire, England

      Princess Marina of Greece
      Princess Marina of Greece
      Princess Marina of Greece